Laad- en loszones
ACO biedt een totaaloplossing voor regenwaterbeheer en -afvoer in dit veeleisende werkgebied.
Grote oppervlaktes afwateren
Laad- en loszones behoren tot de meest intensief bereden verkeersoppervlakken. Dit komt niet alleen door het aantal verkeersbewegingen, maar met name ook het draaiend, remmend en optrekkende vrachtverkeer, heftrucks en ander materieel. Daarnaast zijn het ook nog eens grote oppervlakken waar ook de nodige vervuiling op kan treden en veelal de wens aanwezig is voor meer duurzame bedrijfsvoering.
Wij komen graag bij je aan tafel of op locatie om jouw watervraagstuk te inventariseren. Vervolgens maken onze adviseurs jouw afwateringsplan en systeemontwerp, ondersteund met hydraulische capaciteitsberekeningenn. Wij stellen onze kennis gratis ter beschikking, zodat er betere doordachte en uitvoerbare oplossingen komen die sneller te verwerken zijn.
Bij de Monoblock Roaddrain zijn het gootelement en het rooster uit één stuk vervaardigd dankzij een innovatief gietproces van het ACO polyesterbeton. Dit resulteert in een extreme belastbaarheid en duurzaamheid. Bovendien wordt de installatietijd aanzienlijke verminderd en zijn er minder onderhoudskosten.
Belastbaar tot klasse D 400 biedt deze betonnen KWS-afscheider Oleopator-C een ideale oplossing om het met olie verontreinigde oppervlaktewater te behandelen. Bovendien is hij zeer onderhoudsvriendelijk doordat de hele installatie vooraf niet hoeft geledigd te worden om de uitneembare filter te reinigen.
Deze volledig voorgemonteerde pompput belastbaar tot klasse D 400 kan zonder problemen de grote debieten aan (tot 30 l/s). De Powerlift-B 2200 pompput is bovendien zeer toegankelijk dankzij 2 grote deksels ø 800 en de aanwezige ladder en afdaalhulp.
Q-max combineert sleufafwatering en buffering in één. Het biedt een oplossing om water afkomstig van grote oppervlakten tijdelijk te bufferen en hierdoor de riolering tijdens de meest kritieke momenten te ontlasten. Het bufferingskanaal is belastbaar tot klasse F 900 maar is desondanks zeer licht en bijgevolg makkelijk te plaatsen.
Dit deksel uit thermisch verzinkt staal verzekert een makkelijke toegang tot ondergrondse technische ruimtes dankzij de geïntegreerde gasdrukveren. De robuuste, industriële uitvoering van de Servokat-GDgarandeert een belastbaarheid tot D 400 en een waterdichte oplossing. Bovendien is bij dit deksel maatwerk mogelijk.
Bij de Combipoint straatkolken wordt er gebruik gemaakt van lichte PP of PE kunststof onderbouwelementen. Deze kunnen worden gedraaid, ingekort en in hoogte en hellingshoek worden versteld. Door het telescopische ontwerp van de opzetranden worden de verkeerslasten zijdelings afgeleid zodanig dat het afvoerlichaam gevrijwaard blijft.